גפני: "דעתי שלא צריך תקציב דו-שנתי, אבל אני חתום על הסכם"

    "דעתי האישית שלא צריך תקציב דו-שנתי, אבל אני חתום על הסכם קואליציוני, זו גם הייתה עמדתו של שר האוצר, אנחנו ישבנו יחד בישיבה, עם ראש הממשלה, והוא אמר: אכן אני חתום על הסכם קואליציוני, ואני אכבד את זה, וזאת תמונת המצב. יש לזה מעלות, אמרתי, הסברתי גם למה. יש לזה חסרונות. לו זה היה תלוי רק בי, היה מגיע תקציב חד-שנתי. אבל זה לא תלוי רק בי, אני חלק ממערכת".
    איתי גדסי 2 Comment on גפני: "דעתי שלא צריך תקציב דו-שנתי, אבל אני חתום על הסכם"

    בתום דיון ממושך אישרה אמש מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: תקציב המדינה לשנים 2017 ו-2018 • 50 חברי כנסת תמכו ו 44 התנגדו • גפני: "דעתי האישית שלא צריך תקציב דו-שנתי, אבל אני חתום על הסכם קואליציוני"

    גפני צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    "דעתי האישית שלא צריך תקציב דו-שנתי, אבל אני חתום על הסכם קואליציוני, זו גם הייתה עמדתו של שר האוצר, אנחנו ישבנו יחד בישיבה, עם ראש הממשלה, והוא אמר: אכן אני חתום על הסכם קואליציוני, ואני אכבד את זה, וזאת תמונת המצב. יש לזה מעלות, אמרתי, הסברתי גם למה. יש לזה חסרונות. לו זה היה תלוי רק בי, היה מגיע תקציב חד-שנתי. אבל זה לא תלוי רק בי, אני חלק ממערכת".
    15:47
    05.05.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on למעלה מעשרה נפגעים במטח לעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום דיון ממושך אישרה אמש (שלישי) מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: תקציב המדינה לשנים 2017 ו-2018 (הוראת שעה). 50 חברי כנסת תמכו ו 44 התנגדו.

    בהצעת החוק מוצע לקבוע הוראת שעה לפיה תקציב המדינה לשנים 2017 ו-2018 יהיה תקציב דו-שנתי שיכלול את הוצאות הממשלה לכל אחת מהשנים האמורות. כוון שהתקציב יהיה תקציב דו-שנתי הכולל שתי שנות תקציב מלאות, מוצע לקבוע מנגנון "התכנסות", לפיו הממשלה תגיש לכנסת עד ליום 1.1.17 דוח לעניין קיום או קיום הפרשים וועדת הכספים תקיים דיון על הדוח האמור. כן מוצע שהממשלה תכין תכנית מאזנת לכיסוי יתרת ההפרש ההוצאות או הפרש הגירעון, לאחר התייעצות עם ועדת הכספים. עוד מוצע שאם לאחר שבוצעו כל הפועלות או חלק מהפעולות לפי התכנית המאזנת והממשלה לא הניחה על שולחן הכנסת את אישורה לעניין אותן פעולות – יהיה עליה להגיש תקציב חדש לשנת 2018 עד לסוף חודש ינואר 2018 והיום הקובע לעניין אותו תקציב והתפזרות הכנסת אם התקציב לא יאושר יהיה 30.3.18.

    בדברי ההסבר להצעה צויין כי "לצד היתרונות הגלומים בשיטת התקצוב הדו– שנתי, הכוללים, בין השאר, יצירת יחס הגיוני יותר בין שלבי תכנון התקציב לביצועו, יצירת ודאות גדולה יותר למשרדי הממשלה, חיזוק היציבות הפוליטית ופינוי משאבים ניהוליים לחשיבה אסטרטגית, טומנת בחובה שיטת התקצוב הדו–שנתי חסרונות אפשריים, בעיקר בשל הקושי בקביעת תחזיות ואומדנים לצורך בניית התקציב, הן בצד הוצאות הממשלה והן בצד הכנסותיה, והשלכותיהן הנרחבות של הטעויות בתחזיות האמורות".

    עוד נמסר כי "הכנת תקציב דו–שנתי דורשת הכנת תחזיות לכ– 32 חודשים לעומת תקציב חד–שנתי שבמסגרתו מתבצעות תחזיות לכ– 20 חודשים. ככל שהתחזיות נעשות לתקופה ארוכה יותר כך גדלה הסבירות שיחולו טעויות חיזוי".

    יו"ר ועדת כספים ח"כ משה גפני הציג את ההצעה ואמר כי "הפעם יש התייחסות שונה לעניין מאשר הייתה קודם. קודם היה תקציב דו-שנתי, שהוא תקציב לשנתיים, שנה ועוד שנה, זה לא תקציב לשנים 2017 ו-2018, אלא זה תקציב לכל אחת מהשנים הללו בנפרד. ההצבעה היא יחד, אבל התקציבים הם תקציבים נפרדים, בניגוד למה שהיה בשנים קודמות ובתקציבים דו-שנתיים קודמים, הפעם יש התייחסות למעבר, שבין 2017 ל-2018. פעם הכנסת הייתה מאשרת את התקציב הדו-שנתי והכנסת יוצאת מהעניין, והפעם זה יהיה אחרת".

    גפני הוסיף: "דעתי האישית שלא צריך תקציב דו-שנתי, אבל אני חתום על הסכם קואליציוני, זו גם הייתה עמדתו של שר האוצר, אנחנו ישבנו יחד בישיבה, עם ראש הממשלה, והוא אמר: אכן אני חתום על הסכם קואליציוני, ואני אכבד את זה, וזאת תמונת המצב. יש לזה מעלות, אמרתי, הסברתי גם למה. יש לזה חסרונות. לו זה היה תלוי רק בי, היה מגיע תקציב חד-שנתי. אבל זה לא תלוי רק בי, אני חלק ממערכת".

    ח"כ אראל מרגלית אמר כי "אני רוצה להזכיר לעצמנו מה היה לנו פעם אחרונה כשהיה תקציב דו-שנתי ולדבר על זה בצורה הגלויה ביותר. ראש הממשלה – בניגוד לדעתו של יושב-ראש ועדת כספים, משה גפני, בניגוד לדעתו של שר האוצר, כחלון – מביא תקציב דו-שנתי, בניגוד מוחלט לאינטרס הכלכלי של המשק ובמטרה אחת, של שרידות פוליטית, שהיא מעל הכול".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בס"ד
      יש קשר של שתיקה בתקשורת בנוגע לחוק הליב"ה המתוקן
      לכן כנראה לא מכניסים גם באתר תגובות בעניין ובכלל לא מסקרים את גודל המחדל
      איך יתכן שאיזה אמירה שולית של גפני לגבי חוק תקציב דו שנתי מסוקרת כל כך טוב, ו"תיקון" חוק הליב"ה לא מסוקר??

      חוק הליב"ה "המתוקן" יזכר לדראון עולם!
      במקום להסדיר בחוק את תקצוב החינוך החרדי תוך שמירה מוקפדת על עצמאותו
      הוסיפו בחוק "המתוקן" סעיף מיוחד (5א) לפיו: "השר רשאי לקבוע , בתקנות, הוראות ותנאים שעל מוסד חינוך לקיימם לצורך מתן הוראת פטור לגביו לפי סעיף קטן זה, ובכלל זה לעניין הפעלת המוסד".
      לעומת זאת בחוק המקורי משנת תש"ט שנוסח בתיאום עם החכי"ם החרדים בהתאם לדרישתו התקיפה מרן רי"ז הלוי מבריסק זצוק"ל, הנוסח של סעיף זה (5א) נכתב כדלהלן: " השר רשאי להורות, בהוראה שתפורסם ברשומות, כי ההורים של ילדים ושל נערים, וכן הנערים עצמם, הלומדים באופן סדיר במוסד חינוך המתואר באותה הוראה, ואינו מוסד חינוך מוכר – יהיו פטורים מן החובות המוטלות עליהם לפי סעיף 4." יצויין כי על חוק זה שישמור על עצמאות החינוך החרדי בחיידרים אמר הרב מבריסק (מובא באגרות מרן רי"ז הלוי): "והכל כאפס לגבי עניין זה שהוא סוף השמדת התורה ח"ו"
      ראו גם ראו את ההבדלים העצומים, בנוסח הישן אין שום אזכור של סמכות לשר לקבוע או להתערב בנעשה במוסד הפטור, ואלו בנוסח "המתוקן" יכול השר לקבוע בתקנות הוראות ותנאים לגבי עצם הפעלת מוסד הפטור גם אם הוא לא מתוקצב, לפי חוק נוראי זה חסל סדר עצמאות החינוך החרדי, ואפילו מוסדות כמו הת"ת בבית החזו"א שאינו מקבל כסף מהמדינה, ואפילו תלמודי תורה של סאטמר, יהיו מחוייבים לתקנות והתנאים של שר החינוך ולפיקוח של מפקחי משרד החינוך לאכיפתם.
      זהו היה יום שחור ונורא.
      אין ספק שדבר כזה לא יכל לקרות בחיי מרן עט"ר הגרי"ש אלישיב זצוק"ל שהיום חל יום פטירתו הרביעי
      עיקר הטענות מופנות לסגן השר פורוש ולליצמן ומוזס שלאורך כל המאבק התנכרו לעקרונות שהם ממש ציפור הנפש, וגם הכשילו נסיונות שקצת ניסה גפני לפעול בעניין, והחלישו אותו על ידי ביקורת היוצרת תדמית של איש מלחמות
      אבל בסופו של דבר כל החכי"ם מיהדות התורה לרבות גפני, מקלב,,ויעקב אשר נושאים באחריות כבידה למה שנעשה על ידם!!!

    2. 1

      "חזק ואמץ" המחאה על השקט האדיש בנושא חוק הליבה המתוקן, מקולקל – אכן מעלה שאלות קשות על סדרי העדיפויות של העוסקים והאחראים. ותודה על המידע המפורט